Axlar och Triceps 13/6

Så ja, det blev ett andra träningspass. 😉 Hade det inte varit så att jag hade ätit godis i helgen också så hade jag inte känt att jag behövde träna en andra gång idag. Men nu hörni...nu räcker det verkligen med sött på ett tag. Bara naturlig sötma! Men... jag har ju inte visat hur mitt pass på gymmet idag såg ut. Det var axlar och triceps som stod i fokus, och passet såg ut såhär:

- Lying cable front raises (ligg på rygg med fötterna mot kabelmaskinen och händerna greppade runt ett rakt handtag. Med raka armar, lyft uppåt tills du har händerna strax ovanför ansiktet.) 4x6-8
- Cable lateral raises 4x6-8
- Plate overhead rotation (håll i en viktplatta och rotera den runt ditt huvud, alltså håll den först framför ansiktet, rotera den sen bakom nacken och fram igen. Olika håll varje set, ett varv är en rep.) 4x6-8
- Bent over lateral raises 4x6-8
- Single arm cable reverse grip tricep extension 4x6-8
- Tricep rope pulldowns 4x6-8
- Lying single arm DB tricep extension (Ligg på en bänk med en hantel i ena handen. Armbågen uppåt och håll den still genom hela övningen. Sträck upp armen så den blir rak, och ner igen.) 4x6-8
- Dips på bänk 4x6-8


Gillar

Kommentarer

Fitnessbyannabelle
Fitnessbyannabelle,