B-day workout

Tjoho!! Efter två dagar med lite sämre kosthållning, både godis och ganska fet mat, så är jag igång igen! Jäklar vad gött det känns! 😃 Jag fick tvinga mig själv lite till det först, men nu efter känner jag ENDAST positiva känslor. Så klart. Hade varit konstigt om det kändes på något annat sätt. 😁 Dagens HIIT vad helt galen!! Kan ju bero också på helgens skitmat, men...nej, jag tror inte det bara är på grund av det. Passet såg ut såhär:

Tabata-style = Jobba 20 sekunder och vila 10 sekunder.
Övningarna är uppdelade i grupper av 2, så du kör två olika övningar, varannan, 3 gånger innan du kör på nästa grupp. Jag har letat upp videos på dom övningarna som kan verka mest avancerade och svåra att förklara i text. Och kom ihåg att om det är någon övning som känns alldeles för svår så byt ut den till någon övning ni kan. Det gör inget om det är en övning som redan finns med i passet, så länge den är ungefär lika ansträngande. 😊

- Höga knän
- Jackknife get ups
(Här kör du alltså först, höga knän i 20 sek, vilar 10 sek, kör sedan Jackknife get ups i 20 sek, vilar 10. Sen gör du om detta 2 varv till.)

- Star Jumps
- Side planks kicks (vänster sida)

- Thigh slap jumps
- Side plank kicks (höger sida)

VATTENPAUS

- Burpees
- Kick throughs (https://www.youtube.com/watch?v=6U5Gs-LfReI)

- Jump squats
- Walk down pushups

- Lizard Hops (https://www.youtube.com/watch?v=bN_2tcswNck)
- Pop squats (https://www.youtube.com/watch?v=FyKI1hBNoEI)


Gillar

Kommentarer