Benpass 6/6

Sveriges nationaldag, och det firar jag med lite benträning, något jag egentligen skulle ha gjort i förrgår men som aldrig blev av. 😌 Better late than never! Känns som det var evigheter sen jag tränade ben... I alla fall, dagens pass ser ut såhär:

- Squats 4x6-8
- Hip thrusters 4x6-8
- Single leg deadlift (Jag brukar köra med en kettlebell som jag håller framför mig. Du gör en vanlig rak marklyft, men på ett ben. Den tar bra i rumpan, plus övar balansen!) 4x6-8
- Single leg legpress 4x6-8
- Cable kickback 4x6-8
- Plate sidekick (Håll en viktplatta mot sidan av ditt ena ben och lyft sen benet åt sidan.) 4x6-8
- Benspark 4x6-8
- Tåhäv 4x6-8

Inget speciellt avancerat pass, ganska vanliga övningar, men det kommer bli tungt ändå. Alltid lite nervös inför dom här benpassen. Man måste verkligen peppa sig själv mentalt. 😊 Nu en kaffe och en massa vatten tills det är dags! You ready??


Gillar

Kommentarer

dianalowegren
dianalowegren,
Herregud vilken snygg rumpa du har!!! 👌🏻😱
nouw.com/dianalowegren
Sandrabergmanfit
Sandrabergmanfit,
Tack haha hård träning och mycket mat 👌
nouw.com/sandrabergmanfit
dianalowegren
dianalowegren,
Jag vill med ha en sån 😆😁
nouw.com/dianalowegren
Sandrabergmanfit
Sandrabergmanfit,
Det kan du få ju 😄
nouw.com/sandrabergmanfit
dianalowegren
dianalowegren,
Tell me!!! 😃😃😃
nouw.com/dianalowegren
Sandrabergmanfit
Sandrabergmanfit,
Tung styrketräning, variera övningarna, ät mycket mat o framför allt protein 😊
nouw.com/sandrabergmanfit
dianalowegren
dianalowegren,
Okej 😍👌🏻
nouw.com/dianalowegren
Sandrabergmanfit
Sandrabergmanfit,
Och juste.. var inte rädd för kolhydrater. Dom har en roll i det hela också. När jag tränar för muskelökning är 50% av mitt matintag från carbs o de har gett mig bäst resultat 😊 men hur mkt carbs man klarar av beror på kroppstypen
nouw.com/sandrabergmanfit
dianalowegren
dianalowegren,
Det är just sådant som jag tycker är svårt, hur mycket man behöver äta av allt liksom...
nouw.com/dianalowegren
Sandrabergmanfit
Sandrabergmanfit,
Jaa, det är en liten vetenskap i sig. 😊 Har skrivit lite om olika kroppstyper... här --> http://nouw.com/sandora/at-och-trana-efter-din-kroppstyp-28368038
nouw.com/sandrabergmanfit
dianalowegren
dianalowegren,
Det ska jag kolla på!!! Tack!!
nouw.com/dianalowegren
dianalowegren
dianalowegren,
Jag är en Ectomorph
nouw.com/dianalowegren
Sandrabergmanfit
Sandrabergmanfit,
Då är det främst kolhydrater du ska äta. 😊 Då tål din kropp mycket av det. 50-60% av ditt dagliga intag
nouw.com/sandrabergmanfit
dianalowegren
dianalowegren,
Aha, jag har tänkt tvärtom, att det är det minsta jag behöver...
nouw.com/dianalowegren
Sandrabergmanfit
Sandrabergmanfit,
Vanligt att man tänker så. Kolhydrater har fått en dålig stämpel. :/
nouw.com/sandrabergmanfit
dianalowegren
dianalowegren,
Haha, ja så är det nog, har du skrivit nåt inlägg om kost får du gärna länka det till mig 😃
nouw.com/dianalowegren
Fitnessbyannabelle
Fitnessbyannabelle,