Boozta din energi

Först och främst...avsnittet var EPIC! Skitbra, spännande som alltid, men jag grät faktiskt inte när det var slut. Däremot satt jag en stund och bara stirrade på eftertexterna. "Jaha... vad nu då??" Lite den känslan fick jag, någon slags tomhet. HAHA! Tur att det alltid finns andra serier man kan fylla den tomheten med. 😂

Nu till något helt annat. Jag tänkte lista några tips på olika vanor man kan tänka lite extra på för att få en energiboozt! Och nu är det så att jag är medveten om att man kan göra allt detta och ÄNDÅ vara supertrött så man inte orkar träna osv...oftast handlar det då om stress, depression, andra sjukdomar eller brist på något i kroppen. Man BÖR kolla upp det om det är så! Jag själv har ju just nu en svacka med mycket inre stress så jag är väldigt trött ofta, var faktiskt tvungen att ligga och sova en stund nyss.. Ja, jag tränar mycket ändå, men jag får tvinga mig själv lite mer till det nu för att jag vet att jag mår bättre av det efteråt. Här är i alla fall några vanor du bör lägga in i din vardag för att få så mycket energi som möjligt!

1. Se till att sova ordentligt på nätterna. Lägg ifrån dig mobilen lite tidigare än vanligt om du har svårt att somna, det hjälper faktiskt. Se till att du sover mellan 7-8 timmar, inte mindre! En timma mindre kan betyda stor skillnad för vissa, samma med en timma mer.

2. Ät en ordentlig frukost. Du har varit utan mat hela natten, din kropp BEHÖVER bränsle. Du kan inte bara slänga i dig en frukt lite snabbt i farten och sen förvänta dig att du kommer orka hela dagen. Har du väldigt bråttom på morgonen? Kanske du faktiskt bör lägga dig en timma tidigare på kvällen och sen gå upp en timma tidigare. Eller kanske du kan förbereda något kvällen innan som du kan ta med dig och äta på jobbet/i skolan? Allt går att lösa, men se till att det är en bra frukost. Vad är en bra frukost då? Det är en frukost med långsamma kolhydrater och protein framför allt. En skål havregrynsgröt med jordnötssmör? Kanske till och med ett kokt ägg till? Havrepannkakor med chokladsås gjord på proteinpulver och vatten? PLay with it! Det ska vara långsamma carbs så du håller dig mätt och energisk längre, protein mättar dessutom extra bra.

3. Drick mycket vatten. Faktiskt, starta gärna dagen med två stora glas vatten. Du har svettats under natten och förlorat vätska i kroppen. Precis som mat behöver du vätska också. Vill du pusha på det lite extra, drick ljummet citronvatten. Jag känner till och med ibland vissa mornar att när jag druckit det behöver jag inte något kaffe ens. 🙌
Drick sen mycket vatten under hela dagen, helst runt 2 liter, mer om du tränar mycket.

4. Se till att få frisk luft. Jobbar du inomhus mycket, se till att under dina pauser gå ut en stund och bara andas. Frisk luft är som medicin för själen!

5. Testa att träna även när det känns tungt. Du kanske behöver det, och det lär du märka efteråt. Känner du dig mer energisk efter träningen så var det precis det du behövde!

In fact, jag ska ta och träna lite nu. Abs, abs, abs står på mitt schema. They shall burn!! 😳


Gillar

Kommentarer

space
space,
Bra tips! 😊
nouw.com/space
frejalinneae
frejalinneae,
Åh vilka snygga tights!! Var har du köpt dom? 😊
nouw.com/frejalinneae
Sandrabergmanfit
Sandrabergmanfit,