Ett pass på 12 minuter

Ett HIIT-pass ni kan göra hemma, på gymmet eller ute? Jag har ett pass till er som är på endast 12 minuter, om man räknar bort uppvärmningen. Kör på ordentligt och dom där 12 minuterna kommer ta kål på er, I promise! 😃👊

Jobba i 20 sekunder, vila i 10 sekunder. Gör varje övning 2 gånger, och för guds skull...glöm inte att värma upp hela kroppen innan ni börjar! Är ni osäkra på hur övningarna ser ut, googla gärna. 😊

  1. Höga knän - Håll en stabil core och luta er inte bakåt när ni kör denna.
  2. Jumping lunges - Stabil core, låt inte knät på det främre benet falla över tårna.
  3. Squat jumps - Låt inte knäna falla över tårna.
  4. Jumping jacks - Full rörelse med raka armar!
  5. Armhävningar - Nybörjare kan köra på knäna.
  6. Walkdowns - Stå raklång, böj dig ner och vandra fram med händerna till plankposition, och tillbaka.
  7. Mountain climbers - Spänn coren hela tiden!
  8. Plank ups - Börja i armhävningsposition och sätt sen ner underarmarna i golvet som i plankposition, och upp på händerna igen.
  9. Flutter kicks - Fokusera på att inte svanka här. Är det svårt, ta inte ner benen så långt.
  10. Crunches - Svanka inte, tänk på magmusklerna som ska arbeta.
  11. Plankan - Spänn coren, slappna av i ansiktet. Andas!
  12. Reverse crunch - Svinga inte ner med benen, håll dem så stilla som möjligt.

Gillar

Kommentarer

Alexandrawiberg
Alexandrawiberg,
ha en fin kväll 😊
nouw.com/alexandrawiberg
amandasääv
amandasääv,
detta pass ska jag definitivt testa! 👏
nouw.com/amandasääv