Gör inte halva reps

Nu känner jag mig helt återställd från helgens bravader, och det fick bli ett tungt benpass idag. 😁 Dock känner jag av lite smärta i ena fotleden, vilket jag gör ibland när det blivit lite för ansträngt, eftersom jag stukat den foten ganska ordentligt tidigare. Det är något jag får leva med resten av mitt liv, men oftast är det inga problem. Nu är det säkert för att jag dansade i högklackat hela lördagskvällen, så jag får ju skylla mig själv helt enkelt. 😉 Jag fick alltså anpassa dagens pass väldigt mycket efter det och skippa övningar som lägger för mycket ansträngning på fotlederna, vilket var lite trist för jag var sugen på att göra Smith lunges. Måste ju upp till 100 kg igen snart! 😉

Ett litet träningstips, det är ju aldrig fel, right? Mitt tips för idag är att göra fulla reps när du styrketränar. Ta inte tyngre vikt och gör halva reps, för du kommer inte få bättre resultat då. Jag ser det allt för ofta, framför allt bland män, för det är ju macho att ha så tung vikt som möjligt, hehe. 😊 Det blir dock inte bra i längden. Gör du halva reps, förvänta dig halvbra resultat.


Gillar

Kommentarer

ChaniqueKarlsson
ChaniqueKarlsson,
Grym kropp! 😊
nouw.com/chaniquekarlsson
Sandrabergmanfit
Sandrabergmanfit,
Fitnessbyannabelle
Fitnessbyannabelle,
Ett hett tips för snubbar hehehe 😂
nouw.com/fitnessbyannabelle