HIIT-lördag

HIIT-lördag!! Är ni redo för ett riktigt svettigt pass? Jag menar ett sånt pass som kommer få er att undra varför ni gör detta, men som efteråt kommer få er att känna grym stolthet! 😃 Let's go!!

Det går ut på att ni jobbar i 45 sekunder och vilar i 15 sekunder. Det är 7 olika övningar och när ni har gjort ett varv, med alla övningar, så får ni vila 1 minut. Målet är att klara 4 varv, men om ni nu bara klarar 2 eller 3 varv, bli inte besvikna på er själva. Det är tufft!! Ha bara som mål att klara minst 1 varv till nästa gång. Att sätta mål för sig själv är alltid bra! 😊

Övningarna:
- Jumping jacks
- Mountain climbers
- Hopprep (har ni inget hopprep så låtsas bara att ni håller i ett)
- Burpees
- Squats
- Butt kicks
- Squat jumps

TIPS!!! När man börjat bli riiiiktigt trött är det lätt att ta förhastade beslut och tänka att nu ger jag upp. Om det händer dig när du har gjort klart ännu ett varv och du har ett eller några varv kvar...stopp! Du har nu tid att andas och varva ner. Andas, känn hur pulsen går ner...nu, är du verkligen redo att ge upp eller klarar du kanske egentligen ett varv till?? 😉

Lycka till, och kommentera gärna hur det gick!! Vilken övning var värst?? För mig var det Burpees och squat jumps! 😣

Gillar

Kommentarer

Fitnessbyannabelle
Fitnessbyannabelle,
Måste verkligen testa någon gång!
nouw.com/fitnessbyannabelle