Mina bästa tips mot sötsug

Jag blev utmanad av @missjennifer att skriva ett inlägg om mina bästa tips mot sockersug. 😊 Som hälsocoach är det inte ovanligt att jag stöter på sockerberoende och det finns flera små knep man kan använda sig av.

1. Drick ordentligt med vatten. En uttorkad kropp ger signaler på fler än ett sätt. Man kan känna sig hungrig trots att man precis åt mat, man kan känna sig hängig och trött, samt att man kan få sockersug. Why? Kroppen vill ha snabb energi!

2. Ät ordentligt, flera gånger om dagen. Om det går för lång tid mellan dina måltider hinner din blodsockernivå sjunka drastiskt, och samma sak händer då där...kroppen vill ha snabb energi, alltså socker!

3. Träna. Träning sänder ut samma signaler i hjärnan som när du äter något sött. En känsla av glädje och nöjdhet.

4. Drick te. Te kan man sitta och smutta på rätt länge och du stimulerar smaklökarna, så du får bort tankarna från socker ett tag.

5. Ta bort halvfabrikat och skit från maten. Din kropp måste vänja sig vid att få ren mat!

6. Sist men inte minst måste jag tipsa om en kapsel som bland annat används av många av mina coachkunder, och som fått bra betyg! Xmpm heter kapseln och du tar den på eftermiddagen/kvällen, innan din sista måltid. För när brukar sötsuget slå till som värst? Kvällen! När vi sitter i soffan och kollar på tv eller film. Den här kapseln dämpar dessa cravings. 🙌


Gillar

Kommentarer

Jenniferofhbg
Jenniferofhbg,
Åh den sista ska jag kolla in 😁
nouw.com/jenniferofhbg
Sandrabergmanfit
Sandrabergmanfit,
Gör det! Jag är återförsäljare av bland annat dessa, så om du vill testa så säg till! 😊
nouw.com/sandrabergmanfit