Tabata

Det blev ett sent träningspass för mig idag, men eftersom det är fredag så gör det inget. 😊 Jag kan vara vaken lite längre. Det jag körde var HIIT, vilket jag i nästan alltid kör när jag är hemma, men självfallet olika pass. Idag blev det ett sånt väldigt kort tabata-pass, på bara några få minuter. Så pass kort att jag inte ens hann med att svettas under själva passet, allt kom efteråt, haha! Det tog till och med ett tag för min kropp att faktiskt känna hur ansträngande det var. När jag var färdig var det så klart andfått och jag kände mig lite svag sådär, men inte förrän 5 minuter senare kände jag huuuuur jobbigt det faktiskt var! 😲 Plötsligt kom det lätta illamåendet och skakningarna. Passet såg ut såhär, och kom ihåg...detta är inget för nybörjare..man bör ha tränat en del i alla fall innan man ger sig på såhär intensiva träningar:

Jobba i 20 sekunder, vila i 10. Det är 4 olika övningar och 2 varv, men ingen extra vila mellan varven utöver dom 10 sekunderna.

- Burpees
- Mountain climbers
- Höga knän
- Jumping jacks

Eftersom det är så pass kort träningspass vill jag att ni ger ALLT från början! Go go go!! 😍 Har ni förresten sett den snygga toppen jag fick idag?? 😍


Gillar

Kommentarer