3 tips för att öka motivationen

Det är en sak att påbörja en ny livsstil med träning och bra kost, men det är en helt annan att faktiskt GÖRA DET TILL EN LIVSSTIL. Den vanligaste orsaken till att folk ger upp är brist på motivation. Om du känner igen dig själv i detta, lugn...du är inte ett hopplöst fall. Det finns många tips och tricks man kan använda. 😄 Här har jag listat 3 stycken!

  1. Ändra din bakgrundsbild på telefonen. JA! En så enkel sak...och varför rekommenderar jag detta. Tänk på det...hur ofta använder man telefonen under en dag. MYCKET! I alla fall dom flesta av oss... Om du istället använder datorn mer, ändra bilden där istället. Poängen är att varje gång du kollar på telefonen eller datorn ska du se något som motiverar dig... det kan vara ett motiverande citat eller bilden på klänningen du har som mål att komma i. MEN!! Kom ihåg att byta den där bilden titt som tätt, kanske en gång i veckan..och detta för att vi lätt tillslut blir "blinda" för det. Det är inte längre nytt och spännande att se på det. Det där citatet som var så motiverande först kanske inte är det sen...du behöver något nytt citat.
  2. Sätt ett långsiktigt och flera kortsiktiga mål. Se till att målen är realistiska! Varje gång du når något av dessa mål kan du bocka av det i din checklista eller kalender, du är nu ett steg närmre ditt stora mål. 😃
  3. Var inte för hård mot dig själv! Skippa att skippa socker helt och hållet. Skippa att skippa vilodagar helt och hållet. Du ska orka leva med det här resten av ditt liv. Unna dig något gott ibland, för du förtjänar det, och om du ibland tillåter dig själv kommer du ha mental ork att fortsätta. Mitt tips här är att sätta datum då du får ha en så kallat cheatday eller cheatmeal...varannan eller varje vecka exempelvis.

Gillar

Kommentarer

taazzsih
taazzsih,
Vilka bra tips ☺️. Jag tappar själv ofta motivationen och vet knappt vilka övningar jag ska göra (tränar endast hemma) vilket gör att jag inte tycker det är kul i slutändan för att blir bara samma övningar och jag tröttnar efter någon vecka och kör vila allt för många veckor. Där får jag tacka dig och din Instagram, så många övningar för ben/rumpa jag lärt mig av dig som gör att jag kan utöka mitt träningsschema eller hur man ska säga 🤩 det tackar jag för 🥰
nouw.com/taazzsih
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229